![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgT9MTLagJzNqKqfBpor3LlWMnOumKtWjCOsoUWF9CATGlct576TixyxPWanFUKLtEtgch5e9kMD1MmqtnZU_JpmCgbUv334XgS1bj2ME6zsPjzruL0m4i-G-2hcdfSRwYXEUGnPd8mntA/s200/Orca_03.jpg)
A sablonméretek és a terítékrajz már megvolt, a többi rajzot pedig a Barnabás XL alapján gyorsan összeraktam. Ezt az anyagot azért én nem nevezném építési útmutatónak, de egy rutinos hajóépítő már tud belőle dolgozni.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhdtv7YhrxQ7fIm9zvvURcw3QLn5r7h9S46lq55iMm157nQu2gVB5tKmN08ENvtFN7tPuYLXJeOkXZaYBrErZ6EfHec7KG-Q6LEcRSpM3XBwajqYS0Wyil6g-u9UjhxeeVDxaMhL-4K1VQ/s200/Orca_00.jpg)
A hajó 4,5 m hosszú így kellő hely maradt arra, hogy az orrban is kialakításra kerüljön egy tároló rekesz. Ennek a rekesznek a nyílását utólag kisebbre kellett venni, mert a rekeszfedél alátámasztása nem fért volna el a rekeszfalaktól, illetve a nyílás kivágásakor teljesen át lett volna vágva a P4-es felső panel. Ezt majd utólag az építési útmutatóban is módosítanom kell.
A vízre tétel után az első benyomások a hajó viselkedéséről határozottan pozitívak. A stabilitása hasonló az XL-hez viszont jóval gyorsabb lett, és az iránytartása is kiváló.
Úgy gondolom ez egy nagyszerű kajak lesz azok számára akik a könnyű túrázás mellett nem szeretnének lemondani a sportosabb használatról sem.
Nagyon köszönöm Tibornak az építésről megosztott tapasztalatait és kívánom, hogy sok örömet leljen az új Barnabás 15'-ös hajójában!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése